وکیل پایه یک در مشهد

وکیل پایه یک در مشهد
فهرست مقالات

وکیل پایه یک در مشهد

وکیل پایه یک در مشهد

بیسیم غیر مجاز

مجازات استفاده و حمل بی سیم های غیر مجاز

بی سیم های مجاز و غیر مجاز

طبق استانداردهای تعریف شده توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی جمهوری اسلامی ایران بی سیم های دارای فرکانس ثابت، مشخص و غیرقابل تغییر و با برد کوتاه، تایید شده توسط واحد استاندارد این سازمان و همچنین وارد شده از مبادی قانونی کشور برای عموم مجاز و اما سایر بی سیم ها و تجهیزات برد کوتاه با نام واکی تاکی درکشور که خارج از استانداردهای تعیین شده باشند، در زمره وسایل ارتباطی ممنوع به حساب می آیند. “وکیل کیفری در مشهد”
بی سیم های مجاز قابل استفاده توسط عموم در طبیعت گردی، کوهنوردی، گردشگری، نگهبانی، قایق های تفریحی، شرکت های عمرانی، و … استفاده می شوند و استفاده های عمومی از این دستگاه های مجاز، بلامانع می باشد. “وکیل خوب در مشهد

علت غیر قانونی بودن استفاده از بی سیم های غیر مجاز :

بی سیم ها از لحاظ نوع کاربرد، به بی سیم های مجاز و غیر مجاز تقسیم می شوند.
بی سیم های غیر مجاز به دلیل آسیب ها و اختلالاتی که در فرکانس های رادیویی ایجاد می کنند و باعث ایجاد پارازیت می شوند و همچنین به علت استفاده از آن برای ارتکاب جرایم از جمله جهت استراق سمع و تهدید ارتباطات رادیویی کشور، توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور ممنوع اعلام شده است. “بهترین وکیل در مشهد”

مجازات استفاده و حمل بی سیم های غیر مجاز :

مطابق ماده ۱۸ قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز مصوب ۷/۶/۱۳۹۰ و تبصره ۱ ماده ۲۵ آیین‌نامه اجرایی قانون استفاده از بی‌سیم‌های اختصاصی و غیرحرفه‌ای (آماتوری) مصوب ۱۳۶۱/۱۱/۱۳ هیأت وزیران، استفاده و حمل بی سیم های غیر مجاز ممنوع و منجر به ضبط آن می باشد. “وکیل پایه یک در مشهد”
رسیدگی به این جرم و اِعمال مجازات ضبط مال، با توجه به قسمت آخر تبصره ۳ ماده ۱۹ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲، در صلاحیت رسیدگی دادگاه کیفری دو محل وقوع جرم می باشد. “وکیل کیفری در مشهد
در خصوص جرم بودن این عمل، برخی استدلال می کنند که صرف در پی داشتن مجازات ضبط مال، نمی تواند باعث شود که ما آن عمل را جرم بدانیم و ضبط مال تنها در اجرای تبصره ۵ ماده ۱۹ قانون مجازات اسلامی که ناظر بر مواد۲۱۵ و ۱۴۸ قانون مجازات اسلامی است صورت می گیرد.” وکیل جرایم رایانه ای در مشهد”
در پاسخ به این استدلال باید گفت که تفاوتی ندارد بی سیم غیر مجاز چه برای ارتکاب جرم، استفاده شود و چه بدون ارتکاب جرم و حتی صرف حمل آن منجر به ضبط آن می شود در حالیکه مطابق مواد پیش گفته شده، فقط لوازم و وسایلی که جهت ارتکاب جرم استفاده می شوند ضبط می شوند. “وکیل جرایم در مشهد”
در ثانی حمل و نگهداری بی سیم غیر مجاز، مطابق قسمت آخر تبصره۳ ماده ۱۹ قانون مجازات اسلامی، یک جرم کیفری درجه هفت می باشد. “وکیل کیفری در مشهد”
تبصره ۳ ماده ۱۹ قانون مجازات اسلامی: اگر مجازاتی با هیچ یک از بندهای هشتگانه این ماده مطابقت نداشته باشد مجازات درجه هفت محسوب می‌شود. “وکیل پایه یک دادگستری در مشهد

4004 602 0915