وکیل استرداد جهیزیه در مشهد

وکیل استرداد جهیزیه در مشهد
فهرست مقالات

وکیل استرداد جهیزیه در مشهد

استرداد جهیزیه

جهیزیه از جمله مسائلی است که در قانون به آن اشاره ای نشده است و زن تکلیفی برای آوردن جهیزیه ندارد. اما طبق عرف جامعه و آداب و رسوم این امر به عهده زوجخه قرار گرفته است. که وسایلی  تحت عنوان جهیزیه برای شروع زندگی مشترک به منزل زوج برده شود. متاسفانه در برخی موارد زندگی سرانجام خوبی ندارد و به طلاق منجر می گردد. در این شرایط تکلیف جهیزیه چیست؟ آیا باز هم متعلق به زوجه است؟ آیا می تواند آن را از منزل مشترک خارج کند؟

در پاسخ به این سوال باید گفت اگر زوجه در هنگام بردن جهیزیه به منزل شوهر سیاحه یا لیست تمام اقلام جهیزیه را نوشته باشد می تواند دادخواستی تحت عنوان استرداد جهیزیه مطرح نماید. که با توجه به میزان مبلغ جهیزیه این دعوی یا در صلاحیت شورای حق اختلاف می باشد یا دادگاه خانواده .

لازم به ذکر است اگر در طول زندگی مشترک وسایل زوجه (جهیزیه) بر اثر استفاده مستعلک شده باشد و وسیله ی جدید توسط زوج جایگزین شده باشد دیگر مشمول سیاحه نخواهد بود زیرا متعلق به زوج می باشد.

برای راهنمایی بیشتر در مورد این موضوع و موضوعات دیگر می توانید با شماره تلفن زیر تماس حاصل نمایید و مشکلات خود را مطرح نمایید. وکلای ما به صورت 24 ساعته در اختیار شما می باشند تا شما را در رسیدن به خواسته هایتان یاری نمایند.

موسسه بین المللی و داوری حق 09156024004

وکیل استرداد جهیزیه در مشهد

4004 602 0915