وکیل رباخواری در مشهد

بهترین وکیل خانواده در مشهد
فهرست مقالات

وکیل رباخواری در مشهد

وکیل رباخواری در مشهد

رباخواری

مجازات رباخواری

بهترین وکیل در مشهد، ربا در اسلام حرام است و از جمله جرایمی است که به شهروندان و بنیان دینی جامعه آسیب می رساند و اقتصاد جامعه را رو تباهی می کشاند “وکیل رباخواری در مشهد” .

‘ربا’ بلایی اقتصادی است که باعث رشد یکسری افراد می شود که این رشد غیر عادلانه ، باعث ثروتمند شدن ربا خواران بوده و بر عکس باعث تباهی و فساد و اضطراب و ناامنی و ترس عده ای دیگر می باشد “وکیل رباخواری در مشهد” . هر گونه توافق بین ربا دهنده و ربا گیرنده و واسط و همچنین قرارداد “وکیل قرارداد در مشهد” فی مابین طرفین باطل و بدون اثر خواهد بود . پس اگر هر یک از طرفین به تعهدات خودش عمل ننماید به دلیل نامشروع بودن جهت معامله و باطل بودن معامله نمی توان او را به انجام تعهدات ملزم نمود و از نظر کیفری در صورت اثبات ربا ، جرم تلقی می شود” وکیل ربا خواری در مشهد” .
مجازات رباخواری طبق ماده ۵۹۵ قانون مجازات اسلامی تعزیرات ومجازات های بازدانده برای مرتکبین اعم از ربا دهنده ، ربا گیرنده و واسط شامل رد اضافه به صاحب مال “وکیل پایه یک در مشهد” ، شش ماه تا سه سال حبس و تا ۷۴ ضربه شلاق و جزای نقدی معادل مال مورد ربا” وکیل کیفری در مشهد” می باشد .

وکیل رباخواری در مشهد 09156024004

اقسام ربا

ربا بر دو نوع است :
١- ربای معاملی “وکیل پایه یک دادگستری در مشهد
٢- ربای قرضی “وکیل پایه یک در مشهد

ربای معاملی

ربای معاملی عبارت است از ، اضافه ای که در مبادله دو کالا مثل هم کیلی و وزنی با پیش شرایطی که از قبل تعیین شده دریافت می شود “وکیل رباخواری در مشهد” . به ربای معاملی ، ربای معاوضی یا ربا در معامله و معاوضه نیز گفته می شود” وکیل کیفری در مشهد” . ربای معاملی می تواند به صورت هر معامله و معاوضه مانند صلح ، معاملات و… باشد “وکیل خوب در مشهد” .

وکیل رباخواری در مشهد 0915309156024004104004

شرایط ربای معاملی

برای محقق شدن ربای معاملی دو شرط لازم می باشد :
١- کالاهایی که مبادله می شوند باید یک جنس باشند، یعنی اگر گندم با برج با مقدار اضافه مبادله شود ربا محقق نمی شود “وکیل حقوقی در مشهد” زیرا گندم با برنج دو جنس متفاوت اند .

٢-کالاهایی که مبادله می شود کیلی (پیمانه ای) یا وزنی (کشیدنی ) باشند. پس مبادله اشیای شمارشی ، متری ، جعبه ای ، جینی و غیره با مقدار اضافه ربا محسوب نمی شود “وکیل خوب در مشهد” .

ربای قرضی

ربای قرضی عبارت است از: اضافه ای که در قرارداد قرض با پیش شرط قبلی دریافت می شود “وکیل قرارداد در مشهد

ارکان تشکیل دهنده جرم ربا

ربا طبق قانون و فقه اسلامی جرم شاخته شده “وکیل رباخواری در مشهد” . این جرم برای محقق شدن و قابل مجازات بودن باید دارای سه رکن قانونی ، مادی و معنوی باشد .

وکیل رباخواری در مشهد 09156024004

رکن قانونی جرم رباخواری

طبق اصل قانونی بودن جرایم و مجازات ها ، هیچ فعل یا ترک فعلی جرم نیست مگر آنکه به موجب قانون مجرمانه تلقی شود “وکیل جرایم اقتصادی در مشهد” .

طبق اصل ۴۹ قانون قانون اساسی دولت موظف است ثروت های ناشی از ربا و …بگیرد و به صاحب اصلی آن برگرداند و در صورت مشخص نبود صاحب آن به بیت المال بدهد “وکیل جرایم اقتصادی در مشهد” .
همچنین ماده ۵۹۵ قانون مجازات اسلامی کتاب تعزیرات ربا را جرم شناخته و برای آن مجازات تعیین نموده “وکیل دادگاه انقلاب در مشهد” است .

رکن مادی جرم ربا

طبق ماده ۵۹۵ قانون مجازات اسلامی رکن مادی جرم ربا “وکیل رباخواری در مشهد “عبارت است :

١-مرتکب جرم ربا “وکیل پایه یک دادگستری در مشهد”
٢-فعل مرتکب جرم ربا “وکیل پایه یک دادگستری مشهد
٣- موضوع جرم ربا” وکیل پایه یک در مشهد “
۴- نتیجه مجرمانه “وکیل پایه یک مشهد”

*** مرتکب جرم ربا

جرم ربا جز جرایمی است که باید بین دو یا چند نفر صورت گیرد و اشخاص حقوقی را شامل نمی شود” وکیل کیفری در مشهد” و اگر بین شخص حقیقی و حقوقی جرم صورت گیرد مسئولیت کیفری فقط دامن گیر شخص حقیقی خواهد بود “وکیل کیفری در مشهد “.

مرتکبین جرم ربا شخص ربا دهنده ، ربا گیرنده و واسط می باشد . اگر واسط بین افرادی وساطت کند که معاملات ربوی توسط آن ها جرم نیست مثل زن و شوهر ، عمل واسط هم جرم تلقی نمی شود “وکیل در مشهد” .

٢- فعل مرتکب جرم ربا

فعل مرتکب، شامل دریافت و پرداخت ربا می باشد که دارای اجزایی از قبیل توافق طرفین ، شرط مازاد و قبض و اقباض “بهترین وکیل در مشهد” می باشد .

توافق طرفین

برای تحقق جرم ربا باید طرفین در خصوص پرداخت و دریافت زیادتی با یکدیگر توافق کنند چه به صورت ضمنی چه به صورت صریح “وکیل حضانت در مشهد” .

شرط مازاد

از دیگر اجزا رکن مادی جرم ربا شرط پرداخت و اخذ مازاد به صورت مالی است . پس اگر در ضمن توافق کسی که قرض گرفته علاوه بر پرداخت قرض ، دختر خود را به عقد نکاح کسی که از او قرض گرفته در آورد ، به دلیل غیر مالی بودن عمل ، مشمول جرم ربا نخواهد” وکیل خوب در مشهد” شد .

قبض و اقباض مازاد

جرم ربا در صورتی محقق می شود که مقترض یا طرف معامله ، مازاد موضوع قرض یا معامله را به مقرض یا طرف مقابل پرداخت و به قبض او بدهد “وکیل حقوقی در مشهد” . آنچه قبض و اقباض آن باعث تحقق جرم ربا می گردد ، اضافه ای است که در معامله ربوی شرط شده پس تا هنگامی که این اضافه توسط ربا گیرنده قبض نشود جرم ربا محقق نمی شود “مشاوره با وکیل در مشهد” .

٣- موضوع جرم ربا

موضوع جرم ربا ، مال ربا دهنده می باشد که مازاد بر مطالبات طرف در معاملات ربوی “وکیل در مشهد” می باشد .

۴- نتیجه مجرمانه

نتیجه مجرمانه ، یعنی گرفتن مبلغ زیادی که قبلاً بر آن توافق شده است . اگر این مبلغ با وجود توافق رد و بدل نشود نمی توان گفت جرم ربا محقق شده “وکیل رباخواری در مشهد” در این صورت فقط می تواند مصداق شروع به جرم ربا باشد.

رکن معنوی جرم ربا

به گفته وکیل جرایم رباخواری رکن معنوی جرم ربا شامل سوء نیت عام یا همان قصد فعل مجرمانه است که در آن مرتکب ، قصد ربا دادن را دارد “وکیل کیفری در مشهد” و سوء نیت خاص که همان انجام فعل به صورت عالماً و عامدا ً گفته می شود که مرتکب با علم و آگاهی از ربا بودن و علم به حرام بودن و جرم بودن ، آن را انجام “وکیل خوب در مشهد” می دهد .

موسسه حقوق با مدیریت وکیل خبره در ابتدا مشکلات مراجعین را بررسی نموده سپس به حل مشکلات مراجعین و موکلین در مسیر موازین قانونی می نماید ،وکیل پایه یک دادگستری در مشهد و دانش آموخته رشته حقوق قضایی آماده برای کمک رسانی و ارائه خدمات مشاوره و پذیرش وکالت در انواع دعاوی حقوقی ، کیفری ، خانواده ، بیمه ، تجاری ، تعزیرات ، شهرداری و امور گمرکی و … می باشد. جهت مشاوره با یکی از بهترین وکیل های مشهد از طریق راه های ارتباطی موجود در سایت تماس حاصل فرمایید .

4004 602 0915