وکیل حقوقی در مشهد

بهترین وکیل در مشهد
فهرست مقالات

وکیل حقوقی در مشهد

وکیل حقوقی در مشهد

حوزه کاری وکیل حقوقی چیست؟

امور حقوقی به طور معمول در معنای عام خود، به دو دسته‌ی امور حقوقی و کیفری تقسیم می‌شود.
این تقسیم‌بندی را بر اساس طیف موضوعاتی است که وکیل حقوقی یا وکیل کیفری با آن روبه‌رو می شوند.

هنگامی که از لفظ وکیل حقوقی استفاده می‌شود، ممکن است دو معنا از آن استنباط شود؛
1- منظور امور حقوقی در معنای عام است که شامل تمامی محورهای مربوط به این دانش می‌شود.
2- امور حقوقی به معنای خاص کلمه است که فقط شامل مسائل و دعاوی میان اشخاص خصوصی با یکدیگر است که به آن، حقوق خصوصی نیز گفته می‌شود و لذا از مسائل کیفری جداست.

پس موضوعات حقوقی در معنای عام خود، در بر گیرنده ی موضوعات حقوقی به معنای خاص خود یا همان حقوق خصوصی و همچنین شامل حقوق کیفری، حقوق اداری، حقوق بین الملل و سایر گرایش هاست.
اما منظور اصلی از عبارت «وکیل حقوقی»، وکیل متخصص در امور حقوقی است،بدان معنا که حقوق خصوصی خود از سایر گرایش ها جداست اما زیرمجموعه هایی نیز دارد.
حقوق خصوصی با حقوق عمومی تفاوت هایی دارد؛ بدین صورت که حقوق عمومی به موضوعات و مسائلی که میان حکومت و مردم و یا حکومت با خود حکومت است می‌پردازد و مسائل مرتبط با آن، بیش از همه در رابطه با مفاهیمی همچون نظم عمومی، اداره‌ی حکومت، انواع رژیم‌های سیاسی و مسائلی در این باره است. مسائل مربوط به قانون اساسی و قوانین اداری نیز بخشی از همین حقوق عمومی است. این در حالی است که حقوق خصوصی، در رابطه با امور خصوصی مردم با یکدیگر است و حکومت در آن نقش کمرنگ تری را ایفا می کند.

در حقوق خصوصی داخلی وکیل حقوقی در مشهد متخصص در این زمینه، به مسائل خصوصی که میان افراد یک جامعه وجود دارد می‌پردازد. این مسائل طیف گسترده ای را شامل می شود که از جمله آن می توان به
1- معاملات(خرید و فروش، اجاره و رهن،قرض، ضمانت و وکالت)
2- مسائل مربوط به حقوق مالکیت خصوصی افراد نسبت به اموالشان، مطالبه‌ی خسارت افراد.
3- مسائل مربوط به حقوق خانواده( نکاح، طلاق، مهریه و نفقه)
4- مسائل مربوط به انحصار وراثت و ….

البته به طور معمول وکیل حقوقی،در تعداد کمی از امور حقوق خصوصی که در آن تبحر داشته باشد فعالیت می کند؛مانند وکیل مهریه درمشهد، وکیل املاک در مشهد، وکیل ….

بهره گیری از مشاوره یک وکیل حقوقی تنها محدود به زمان وقوع مشکل نیست بلکه پیش از وقوع اختلاف نیز می توانید با وکلای مجرب موسسه حقوقی حق مشورت کنید تا از بروز مشکلات جلوگیری کنید.

حقوق خانوداه

یکی از مسائل مهمی که برای آن باید به وکیل حقوقی در مشهد مراجعه کرد مربوط به حقوق خانواده است در این مورد تنها در زمان بروز اختلاف لازم نیست که به وکیل مشهد مراجعه کنید بلکه حتی پیش از امضای عقدنامه می توان نسبت به مواردی که قرار است در عقدنامه درج شود از مشاوره یک وکیل حقوقی مجرب و با تجربه استفاده کنید تا در این راه شما را یاری دهد.
علاوه بر این پس از ازدواج در صورتی که زوجین به مشکل برخورند و برای ادامه زندگی نتوانند به توافق برسند مراجعه به وکیل مهریه مجرب در مشهد می تواند از بروز مشکلات بیشتر در روند جدایی جلوگیری کند و در خصوص قوانین پیچیده ای که در حقوق خانواده وجود دارد افراد را یاری دهد.
از دیگر موضوعاتی که وکیل حقوقی در مشهد می تواند مسئولیت پذیرش پرونده را در دست بگیرد، ورود خسارت به اموال افراد است. این موضوع از آن جهت اهمیت می یابد که در فقه اسلامی و قوانین، مالکیت افراد دارای ارزش و احترام است و اگر فردی به حقوق مالکانه ی دیگری تعدی کند یا به آن آسیب رساند، باید مسئولیت خسارت وارد آمده را قبول کند. برخی مواقع میزان خسارات وارده به حدی است که علاوه بر آنکه جرم انگاری درباره آن صورت می گیرد، مجازاتی نیز برای شخص در نظر گرفته می شود. برای مثال در صورتی که فردی اموال یا کالایی را از دیگری به عاریه بگیرد و سپس به آن مال آسیب بزند یا آن را از بین ببرد. در این شرایط، شخص موظف است که خسارت وارد آمده را جبران کند، علاوه بر آن با محرز شدن قصد مجرمانه، این شخص به جرم خیانت در امانت مستحق مجازات است و باید مجازات شود.
علاوه بر تفکیکی که در دانش حقوق به آن اشاره شد، تقسیم دیگری وجود دارد که براساس مسائل ماهوی و شکلی است. تمامی گرایش‌ ها و حوزه‌ های حقوقی، در دو مبحث کلی حقوق ماهوی و حقوق شکلی هستند. حقوق ماهوی درباره ماهیت موضوعات حقوقی، تعریف مفاهیم، عناصر تشکیل‌دهنده‌ی مفاهیم و مسائلی که مشابه با این موضوع هستند می پردازند. حقوق ماهوی مانند تمام مثال‌هایی که از حقوق معاملات ملکی، حقوق خانواده و حقوق کیفری آورده می شود. در مقابل، حقوق شکلی ، بیشتر عملی است و به مسائلی که در رابطه با دادرسی و جریان دعاوی و پرونده ها در دادگاه‌ ها و دادسراها و شرایط انجام آن می‌پردازد.

با توجه به تقسیم بندی ذکر شده می توان حدس زد که وکلا همواره به دلیل حضور در دادگاه و مراکز حقوقی همواره با حقوق شکلی سر و کار دارند و لازم است که یک وکیل حقوقی درباره حقوق خصوصی شکلی اطلاعات کافی داشته باشد.

مسائلی که یک وکیل حقوقی باید درباره آن ها تجربه لازم و کافی داشته باشد

1- آشنایی با چگونگی تهیه‌ی دادخواست های حقوقی و درج مندرجات در آن جهت تقدیم به دادگاه حقوقی
2- نحوه پرداخت هزینه‌ های مربوط به دادرسی
3- مهلت‌های محدود قانونی برای حضور در دادگاه و انجام دفاعیات
4- آشنایی کامل با نحوه استفاده از قرارهای مختلف در دادگاه‌ها
5- اطلاع از مهلت‌های محدود قانونی برای اعتراض به آراء دادگاه حقوقی
6-آشنایی کامل درباره چگونگی انجام مراحل تجدیدنظر، فرجام‌خواهی و واخواهی از آراء دادگاه ‌ها

چرا باید از کمک وکیل حقوقی درمشهد استفاده کرد؟

نام دیگر حقوق خصوصی شکلی،آیین دادرسی مدنی است که پیچیدگی‌های قانونی زیادی دارد از این رو برای بسیاری از افرادی که تخصصی در زمینه حقوقی ندارد، تسلط بر این پیچیدگی ها بسیار مشکل است. از طرفی در صورتی که این بی‌اطلاعی وجود داشته باشد احتمال دارد باعث تضییع حقوق قانونی افرادی شود که در فرایند رسیدگی به پرونده ها و دعوا در دادگاه ها شود. همین امر لزوم بهره بردن از حضور یک وکیل حقوقی با تجربه و کارآزموده که بر قوانین تسلط داشته باشد و به عرف دادگاه‌ ها و مراجع قضایی آگاهی کامل داشته باشد را نشان می دهد.

موسسه ی حقوقی حق که مجموعه ای متشکل از وکلای مجرب است که آمادگی قبول پرونده های حقوقی را دارد تا به این ترتیب از ضایع شدن حقوق افراد جامعه جلوگیری کند، برای مشاوره حقوقی بر روی شماره در داخل سایت کلیک نمایید.

4004 602 0915